Haastattelussa Kimble-ilme20 -finalisti Sanna Ahola

Share

Haastattelussa Kimble-ilme20 -kilpailun finalistit. Keitä he ovat ja miten heidän Kimble-ilmeensä syntyivät.


Sanna Ahola

Sanna Ahola

Ammattisi

Graafinen suunnittelija/kuvittaja

Miksi päätit osallistua Kimble-ilme20 -suunnittelukilpailuun?

Huomasin kilpailun viime hetkellä ja näin kilpailussa mahdollisuuden päästä osallistumaan klassikon uudelleenversiointiin.

Miten idea Kimble-ilmeeseen syntyi? Kerro vapaasti ideointiprosessista.

Kimbleä pelataan monenlaisissa kodeissa ja halusin korostaa suunnitelmassani yhteisöllisyyttä ja kaupunkia, jonka keskeltä nousee Kimblesta tuttu kupla.

Millainen suunnitteluprosessi oli? Oliko matkalla haasteita vai syntyikö lopputulos helposti/nopeasti/miten?

Ideoin ja suunnittelin työn nopealla aikataululla ja lopputulos syntyi helposti idean synnyttyä.

Mitä halusit designin viestivän/mitä tavoittelit designilla?Hauskuutta/tyylikkyyttä/massasta poikkeavuutta/vai mitä?

Halusin suunnitella perinteisesta Kimblesta erottuvan designin, jossa on raikkaita värejä ja klassisia muotoja.

Millaista kohderyhmää ajattelit luodessasi designia. Onko lopputulos enemmän lahjatavara- vai tietyn genren fanittaja -osastoa.

Yritin suunnitella designin, joka vetoaisi monenlaiseen pelaajaan. 

Pelaatko itse Kimbleä? Jos pelaat, oletko pelaajana voitontahtoinen vai fiilistelevä seurapelien pelaaja/jokin muu?

Pelaan Kimbleä leikkimielisesti perheeni kanssa, enkä pelaa voittaakseni. 

Kimble on kaikkien tuntema peliklassikko. Mitä se sinulle suunnittelijana merkitsee ja vaikuttiko se suunnittelutyöhön?

Pyrin suunnittelussani kunnioittamaan klassikkopelin henkeä laadukkuudella, mitä pelikin edustaa.  

Millaisia ajatuksia pelin kotimaisuus sinussa herätti?

On hienoa, että Kimble on kotimainen peli, joka yhdistää ihmisiä positiivisella tavalla ja kestää aikaa.

Kerro jokin Kimbleen liittyvä muisto omasta elämästäsi.

Parhaat Kimbleen liittyvat muistoni liittyvat kesämökille, iltoihin takkatulen ja saunanjälkeisen jaffalimun ääressä.


Kimble-ilme20 -kilpailu oli Tactic Games Oy:n ja Grafia:n yhteistyössä järjestämä suunnittelukilpailu, jolla etsittiin uudenlaista, tuoretta ja raikasta Kimble-ilmettä vuodelle 2020. Finaalin voittaja julkistetaan Helsingin Kirjamessuilla 26.10.

Finalistitöistä tullaan valmistamaan rajattu Kimble-painos myytäväksi Tactic Games Oy:n jakelukanavissa 2020.

You may also like...

UA-80130246-9